Designed by:
polski rynek dermokosmetyków
sobota, 20 grudnia 2008 12:14

Polski rynek dermokosmetyków rozwija się dynamicznie i ma bardzo dobre prognozy rozwoju na najbliższe lata. W 2007 r. wart był 570 mln zł i zwiększył się około jedną czwartą w porównaniu do roku ubiegłego. W kolejnych latach nadal będę występowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, aby w 2010 r. wartość rynku osiągnęła 1 mld zł.

 

Rynek dermokosmetyków został zdefiniowany przez PRM - firmę sporządzającą raport - jako sprzedaż wszystkich kosmetyków w aptekach oraz sprzedaż dermokosmetyków przez Internet i pozostałe kanały sprzedaży pozaaptecznej.

 

Na wzrost sprzedaży w głównej mierze wpływają:

  • wzrastające dochody i bogacenie się społeczeństwa,
  • wzrost świadomości zdrowotnej społeczeństwa i jednocześnie wzrost zainteresowania dermokosmetykami,
  • wzorce zdrowego stylu życia modne na zachodzie Europy,
  • ostra konkurencja na rynku aptecznym wymuszająca na aptekach  poszerzanie oferty o dermokosmetyki i ich promocję.

 

Informacje pochodzą z raportu PRM pt.: Rynek dermokosmetyków w Polsce w 2008. Prognozy rozwoju 2008-2010.
Źródło: www.egospodarka.pl