Designed by:
korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej
piątek, 19 grudnia 2008 10:43

W ramach kampanii "Świadome piękno" na zlecenie firmy Q-MED firma TNS OBOP przeprowadziła badanie opinii publicznej. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2008 r. na reprezentatywnej, losowej 946-osobowej próbie Polaków. Kampania "Świadome piękno" prowadzona jest w celu podniesienia poziomu wiedzy na temat medycyny estetycznej oraz zwiększenia bezpieczeństwa i jakości wykonywanych zabiegów.

Z badania wynika, że Polacy mają małą wiedzę na temat medycyny estetycznej. Aż 67% ankietowanych nie potrafiło wymienić spontanicznie żadnego z zabiegów medycyny estetycznej. Wśród wskazywanych zabiegów wymieniano najczęściej peeling (11%), korekcję zmarszczek botoksem (10%) oraz ujędrnianie i powiększanie piersi za pomocą kwasu hialuronowego.

Polacy mają podzielone zdania na temat zabiegów z zakresu medycyny estetycznej. 44% pytanych akceptuje takie zabiegi, a 40% jest im przeciwna. Tylko 16% ankietowanych uważa, że takie zabiegi są bezpieczne dla zdrowia, podczas gdy 60% uważa je za niebezpieczne dla zdrowia.

Istotny dla wykonujących zabiegi medycyny estetycznej jest fakt, że 78% ankietowanych nie jest zainteresowana korektą swojej urody, 11% nie wyklucza takiego zabiegu, a tylko 3% jest zainteresowanych zabiegami. Ponadto ponad połowa ankietowanych (55%) jest zdania, że osoby młode nie powinny poddawać się takim zabiegom.

Strona kampanii "Świadome piękno" - www.swiadomepiekno.pl
Strona ośrodka badawczego TNS OBOP - www.tns-global.pl